Voor Anker in Vlissingen is een gevolg van een gesprek na een OndernemersBorrel in 1998 in De Gevangentoren tussen Jac Theelen en Jan Jacobs. “Wat is het toch jammer dat we in Vlissingen niet zoiets hebben als mosselfeesten, haringparty’s of andere relatiefeesten.” …..Even stilte….. “Dan organiseren we dat toch zelf!”
Twee weken later zat een stuk of tien ondernemers aan tafel bij Park Central rond een paar goed gevulde pannen met mosselen en werd Voor Anker in Vlissingen geboren. Elke ondernemer stortte wat geld in een fonds en mocht (en mag) daarvoor 35 relaties met partner uitnodigen voor een avond met eten, drinken en netwerken.
De eerste Voor Anker in Vlissingen vond plaats in september 1999. Vanaf editie 1 was het druk: zo’n 400 à 425 gasten deden zich te goed aan het gebodene, amuseerden zich met optredens op het podium en (vooral) netwerkten dat het een lieve lust was.
De eerste achttien jaar in Het Arsenaaltheater. Pas vanaf 2017 is Voor Anker naar vernieuwende locaties gegaan. In 2017 was dat het hoofdkantoor van Damen aan de De Willem Ruysstraat in Vlissingen. En in 2023 hebben we weer een verrassende locatie gevonden.
Voor Anker in Vlissingen is hét relatiemarketingevenement (4 x woordwaarde) van Vlissingen, al 24 jaar! Op donderdag 26 september 2024 vindt de 23e editie plaats.
Netwerken is het kernwoord. Maar door de jaren heen was er ook aandacht voor het podium, waar Katinka Polderman optrad, Jan Rot, Joep van Deudekom, Rob Urgert, Meindert Inderwisch, Wim Hofman, Jaap van der Doef en Huib Eversdijk.
Je hebt alleen toegang op uitnodiging van 1 van de organisatoren.
Het is een evenement alleen voor genodigden!
…Dan organiseren we dat toch zelf!
Tijdens Voor Anker in Vlissingen 2024 zal voor de derde keer de Voor Anker in Vlissingen Trofee worden uitgereikt. De in Voor Anker deelnemende ondernemers hebben in gezamenlijkheid gekeken welke Vlissingse ondernemer zich dermate heeft onderscheiden dat zo’n trofee hem of haar toekomt. Bijvoorbeeld door op een aparte manier in het oog te springen, een uitzonderlijke klantvriendelijkheid, een genomen bijzonder initiatief, een nieuw geopende zaak, een bijzondere gerealiseerde publiciteit die op heel Vlissingen afstraalt enz.
Het bijzondere van deze trofee is, dat die wordt toegekend door collega-ondernemers. Dat maakt hem des te begeerlijker. De trofee wordt speciaal voor deze gelegenheid ontworpen door beeldend kunstenaar en vormgever Hans Bommeljé.